Sunday 8 April 2007

Di Manakah Aku..??




Di manakah aku?

Tika helang gagah berterbangan
Tika tupai berehat di pohonan
Tika rumput memanggil-manggil nama Tuhan
Tika awan berarak berkawanan

Di manakah aku?

Tika rakus Palestin dicemari
Tika si kecil tempiaran berlari
Tika tabah membela diri
Tika merah membasahi dahi
Tika mujahid gugur ke Bumi
Tika nyawa tak dihargai?!

Astaghfirullah..
Di manakah aku?Wahai diri..

Tika ikhwan mengorak cinta
Tika taulan memuji Yang Esa
Tika mujahid membenteng bangsa
Tika ibu, basahnya diseka

Apakah aku sudah lupa?

Menari rancak di pentas dunia
Amboi indah rupa-rupanya
Gelak sini, gelak sana
Halal haram, mana perginya?
Dangkal benar, lupa asalnya
Tak sedar, Tuhan yang empunya

Mengapa perlu ditulikan telinga?
Mengapa perlu dibutakan mata?
Mengapa perlu dibisukan suara?

Sedang terbentang bukti Yang Esa..

1 comment:

Anonymous said...

assalamualaikum ili,my best buddy..do u regard me as ur best buddy?of course u dont...haha..mashaAllah, xsangka awk begini mantap dlm menulis ek...teruskan usaha..inspire kite plak utk menulis...kite xsmbg lagi part II utk kisah ari tu..xtau la dieorg perlukan lagi k x karya tu..huhu..anyways,keep up the goodie good work.. :D